maandag 4 april 2011

Weekverslag 1

Zo de eerste week van mijn stage!
Ik begin op de woensdag van 23 maart 2011 en ga een periode van 133 stagedagen tegemoet!
Na de allereerste Smit Bakkie Pleur en het kennismaken van de crew krijg ik een kleine rondleiding door de studio. Dit was erg indrukwekkend voor mij. Vooral de hoofdstudio die zo wel 350 m2 bevat. Op het moment waren ze bezig met als opdrachtgever 'Wehkamp' om beddengoed, kleding, en gordijnen te fotograferen. Ik verbaasde me hoeveel werk ervoor gedaan moet voordat er uiteindelijk een eindresultaat uit komt. De set moet opgemaakt worden. De set moet in een bepaalde stijl zijn opgebouwd die bij het beddengoed past. Dit beddengoed moet erg goed gestreken en gestoomd worden zodat het er netjes uit ziet.  De set en het beddengoed moet ook gestyled worden door een stylist die hiervoor allerlei decoratiemateriaal heeft.
Mensen doen er altijd een beetje delegerend over productfotografie. Maar ik verbaas me er zelf ook over over hoeveel tijd dit inneemt.
Dus daar mocht ik me deze week mee bezig houden. Strijken. Niet het meest leuke klusje wat er is maar ik verwachtte natuurlijk ook niet dat ik meteen hele leuke dingen mocht doen zoals zelf fotograferen. Het hoort erbij. Maar dat maakt het verder ook leuk als je zoveel moeite voor een foto doet dat je dan ook zelfvoldoening hebt bij het eindresultaat. Deze week hebben we er 32 van de 70 kunnen fotograferen.

Hier is een voorbeeldje van een eindresultaat die ook te zien zal zijn op de Wehkamp website.

1 opmerking:

  1. Woooowww!! Wat leuk dat je toch nog een vette stage hebt gevonden!

    Echt groot daarbinnen!

    Tot vrijdag:D

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen