zaterdag 16 april 2011

Weekverslag 3&4

Oeps! ik loop een weekje achter. Is het de luiheid/laksheid ;P? 
Anyway. 
Week drie zag er niet zo heel erg spannend uit. Mijn leerdoel om meer initiatief te tonen en om veel vragen te stellen vordert.  
Op de dinsdag moet je dan vroeg uit de veren om naar een god vergeten plaats te gaan ergens in Drenthe, Den Velde. Naar de school OBS Den Velde. Daar ben je op zich een hele dag zoet mee.
De twee dagen daarna was eigenlijk bijzonder saai. 3 collega's waren in de studio van wehkamp in Zwolle om daar foto's te maken en in de studio in Almelo was niet veel te doen of te helpen. Dus ben ik een beetje voor mijzelf bezig geweest. Donderdag ging ik met Dave naar Gees om daar bij een kleine school groepsfoto's te maken.










Vrijdag Terugkomdag!
Leuk om wat mensen weer terug te zien. Stom dat niet alle klassen tegelijkertijd terugkomdag hebben.
Ook leuk om andere verhalen te horen van de stagiaires. 


Zelfs zaterdag was ik werkzaam voor Fotostudio Smit. De heren van de ronde tafel van Almelo waar Guido tevens de voorzitter van is, organiseert ieder jaar een kinderfestival. Hier kunnen de kinderen lekker losgaan op leuke muziek, spelletjes spelen, dansen, lachen, gieren en brullen. En dit mocht vastleggen. 
En dan zit er natuurlijk tussen de 485 foto's die ik gemaakt heb wel 1 foto bij waar ik best trots op ben, namelijk deze: 

Wil je alle foto's zien van het festival???? 
Zou deze site gerestyled moeten worden denk je? Nieuwe opdracht?

De zondag even uitgerust en maandag er weer op uit om portretten te maken van het personeel van de Rabobank in Almelo en Tubbergen. Was absoluut niet vervelend met het weer dat we erbij kregen.
Dinsdag en Woensdag waren weer twee verveeldagen. Dus ging ik toch maar eens bedenken wat ik als er een studio vrij is voor mezelf kon gaan doen. 
Donderdag mocht ik mee naar de studio in Zwolle. De studio(s) is/zijn eigendom van Wehkamp waar verschillende fotografen heen worden gestuurd om daar de Wehkamp collectie te fotografen. Het is een immens complex met ongeveer 5 grote studio's. Waar het overheerst wordt door een grote bende. 
Het was leuk maar eigenlijk was er niet heel veel te doen. Meekijken, dingen aangeven, soms eens een foto maken. Dit was dus ook wel weer een lange dag. 

Vrijdag was er een mooie kans voor mij om eindelijk eens voor mezelf aan de slag te gaan. Ik was om half 10 op de fiets gestapt om naar de winkels te gaan. Een paar inkopen gedaan om ... bloemen te fotograferen.  Hiervoor was nodig:
- Lichttent
- Papier
- en Bloemen!

Veel experimenteren met licht hoewel dat niet heel erg nodig is als je gebruik maakt van een lichttent.

Dit is het eindresultaat :
Hoewel ik mijn mannelijkheid steeds sneller en sneller verloor ben ik toch wel blij met het eindresultaat en kan ik mijn map weer bijvullen.

En dan vandaag, as I speak, zijn we bezig met een maandelijkse actie voor familieportretten. Maar ik moet nu afronden want ik moet er vandoor... ofzo. Kan niks leuks meer typen. 
Tot volgende week!
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten